Fyra dagar och ett bröllop

Det är ganska fantastiskt hur vi människor anpassar oss till olika omständigheter. I synnerhet när omständigheter skapar förväntningar på olika typer av människor. I helgen var jag på bröllop. Ett typiskt sådant tillfälle.

Det var trevligt och sjukt kul. Vi festade och dansade och betedde oss sådär kärleksfullt ohämmat som bara riktigt goda vänner kan. Det lustiga var bara att nästan ingen av oss kände den andre på festen. Det skulle kunna varit vilken annan utekväll som helst. Alla hade inte brytt sig ett dugg om varandra.

Men bröllopets förbarmande magi lade sig över församlingen och så stod vi där och dansade ring med fokus på den som för närvarande stod och skakade loss i mitten.

Varför kan det inte alltid vara på det sättet när man e ute?

Nu läser jag "The 8th habit" av Stephen Covey. En mycket bra bok... får se om den är lika bra som 7 habits... :)

puss puss puss

//Enlyx

Kommentarer
Postat av: En liten-EnbartEmelie

Älskling... Jag tycker faktiskt att stämningen på Trädgården är nästan lika bra. Gemytlig och lekfull.

2008-08-11 @ 19:13:31
URL: http://enbartemelie.blogg.se/
Postat av: En liten-OsCar

Älskling... Jag tycker SC ska bli din "...8th habit" ikväll.



2008-08-12 @ 15:12:17
URL: http://stockholmparis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0