Vilken nedrans tur vi har..

Vaknade idag, kl 04:40. Inget ovanligt med det.

Jag gör så ibland.


Somnade runt 01:40. Inget ovanligt med det.

Jag gör det ofta.


Det är som om mitt samvete väcker mig ur sömnens vagga och vägrar låta mig sova.
Som om jag förstår vilken tur jag har haft i livet. Turen att landa där jag gjort, med de val jag gjort.
Även om det kanske inte riktigt känns som om jag landat ännu.

Det finns inte en, inte två eller tre, inte fyra eller fem, eller sex för den delen heller. Personer i världen som lider för att jag ska kunna ha det bra. Hur kan jag egentligen acceptera det? Jag accepterar det inte. Jag känner mig oerhört tacksam varje dag jag vaknar, oavsett vilken tid det är på dygnet. Jag har så många möjligheter, som andra inte har.

Jag är välsignad att endast vara ett vittne.


Ben Harper, har som för mycket annat, lyckats fånga detta i en av sina fantastiska alster.


Ben Harper: Blessed to be a witness

//Enlyx

Kommentarer
Postat av: En liten-EnbarEmelie

Älskling... Så sant. Så känne rjag ofta. Läste en skitbra artikel om en kvinna som var intiativtagare till AK, Anonyma Klubben. Det vill säga: du gör en god gärning - utan att säga det till personen i fråga.



Är du sugen på en chokladkaka? Köp två och lämna en till kassabiträdet. Be henne välja ut en person som hon ger kakan med hälsning från Anonyma Klubben. Samma grej funkar på allt möjligt. När du köper jordgubbar, tågbiljetter och så vidare.



Ps. Kissen min är jättesnäll. Fast bara mot mig. Han kan sitt, tass, puss och vänta. Väldigt väldresserad.

2008-07-24 @ 13:36:07
URL: http://enbartemelie.blogg.se/
Postat av: En liten-Lotta

Älskling... Sv: Detsamma, din blogg är lite mörk för min smak dock. En EOS har jag inte haft möjlighet att testa själv, men jag har sett många fina bilder som folk har tagit med tex en Canon EOS 400D eller en Canon EOS 40D (se Nevnarien.se & Kobolt.net) Kunde jag, så skulle jag ha de senaste och det bästa från både Nikon och Canon, men jag har det ganska bra ändå - Min Ixus 80 IS är mycket snyggare än på bilden och så tar den förbannat bra bilder också - för att vara en kompakt digitalkamera alltså.

2008-07-24 @ 15:47:15
URL: http://deliquate.blogg.se/manekineko
Postat av: En liten-mathilda

Älskling... Oj.



jag vaknar halvfem på eftermiddagen.



måste vara riktigt olycklig och otacksam då?

2008-07-24 @ 16:53:39
URL: http://dalberg.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0