I huvudet på FRA


Jag satt och tittade på mina kompisar som satt en liten bit ifrån mig och kom att börja fundera kring vad FRA-lagen hade gjort om den hade suttit och tittat på ett par kompisar. Min vän google bildsök - alltid lika trogen - togs tag i och jag sökte på FRA tittar på vänner.

Tänk om min förvåning. Vilken blandning av sökresultat som dök upp i resultaten. Det var som om bilder på ordet inte var nog. Här blandades friskt mellan spegelbilder i backspeglar till sockersöta utomhusutgångstjejer och pojkvaskrar med armarna i kors. FRA-lagen och jag, jag och FRA-lagen... och våra vänner. En blandning av melankoli och mörker som endast lyses upp om någon av oss i rummet trycker på rätt ljusknapp.

Och så poofff... kom jag på det... vad FRA-lagen hade gjort om det tittat på sina vänner. Den hade, liksom jag lett över att de fanns här och var glada och diskuterade sakers namn och pillade på högupplösningssystemkameror.

//Jesper

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0