No more war

Fredagseftermiddagen är äntligen här och jag kan ta mig en dags välbehövlig vila innan arbetet åter startar på söndag. Många av mina vänner undrar varför jag jobbar så mycket. Well.. enkelt.. ett liv som inte skapar är ett liv utan mening.. just nu skapar jag mest på jobbet och då e det där jag får mening..

Det finns andra fruktansvärt meningslösa saker som händer i Sverige och i världen som jag tycker det skulle vara bra om människor tittade lite på. Det är krig i en hel massa länder. Onödigt lidande som vi skulle kunna vara utan bara vi bestämde oss för det. FRA-lagen är ett jävla skämt som kommer knäcka den borgerliga regeringen. Skit blir det igen då förändring är det värsta som kan hända i en ekonomi. Låt något parti få sitta i en sådär 20 år utan maktskifte så ska vi få se på stabilitet... men då kanske landet falukorv inte vill vara med och rösta bort sittande regering efter 10 år för att få någon spänning över huvud taget. Rikta ilskan och vemodet mot svält och lidande i andra länder. Förstå hur bra vi har det här i vårt långa land. Låt oss uppskatta det vi har och jobba med små steg för att göra saker och ting bättre för oss själva och för andra.

Låt oss värna om demokratin och om varandra.

Eddie har skrivit en liten låt nu igen....




Lika bra som vanligt.

Min lista för den här helgen:
- Ringa Louise i Göteborg och prata weddingsinger grejjer
- Installera en version av joomla på studentkatalogen.se
- Boxas med Johan
- Älska mig själv
- Driva med någon jag gillar bara för att äventyra vår vänskap

Seså..

//Jesper

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0