Övergång eller ingen gång


När jag var på väg hem idag från jobbet kom så en tanke om vilket av alla stans övergångsställen det är som minst folk går över under ett år.

Är det så att det kanske finns något övergångställe som saknar övergångare över huvud taget? Kan det finnas någon plats där människor inte sätter en enda fot på ett helt år?

Jag tog tillfället i akt på vägen hem och snackade med några övergångsställen för att se om något av dem kände sig ensamt. Inget av dem svarade på ett språk som jag förstår och kanske är det så att jag talar ett språk som inte de förstår. Oavsett vilket språk som talas var det uppenbart att vi inte förstår varandra då jag inte fick ut något svar från vare sig stolpar eller vita streck.



Inte ens när jag tog till att prata med allas vår "Herr (här) gårMan så fick jag något svar.



Suck... vad ska man göra... hur ska jag någonsin kunna få veta??

//Jesper

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0