I don't know.. just yet...

Det är måndag i Sverige
Nej inte i hela världen
Nästan hela världen, eller i alla fall halva världen


På tisdag, imorgon alltså, åker jag till Göteborg för att sjunga på ett bröllop.
Eller det är ju inte därför jag åker dit. Jag åker dit för att vara med om ett bröllop som jag råkar sjunga på.



Här i Stockholm fortsätter allt som om det vore vanliga dagar.

Allt fortsätter som om ingenting har hänt. Som om jag inte fanns här innan, och inte heller efter, eller snarare under.

Gud så skönt. Att sätta paus för sitt eget engagemang i allt, som är i den här ramen, och stå vid sidan av ett tag.

Samla på sig lite andra upplevelser och sedan komma tillbaka och förstå att något har hänt utan att jag för den delen skull varit med om det.

En bits historia som plötsligt blivit till utan någon som helst inblandinga av mig men som ändå berör mycket av det jag gör.

Vad skönt.

Så produktivt.

Jag skulle kunna tänka mig att resa bort hela tiden och då kunna producera dubbelt så många saker till mitt eget liv. Och enbart bidra till som mest halva.

//Enlyx

Kommentarer
Postat av: En liten-EnbartEmelie

Älskling... Visst är det en lättnad att inte delta, att aktivit inte agera. Samtidigt kan det göra så fruktansvärt ont efteråt.

2008-08-05 @ 00:11:02
URL: http://enbartemelie.blogg.se/
Postat av: En liten-Jesper

Älskling... Känner faktiskt inte så... det ska bara bli skönt... :)

2008-08-05 @ 00:13:39
Postat av: En liten-EnbartEmelie

Älskling... Haha, underbart att du har förinlagt Älskling...

2008-08-05 @ 13:19:41
URL: http://enbartemelie.blogg.se/
Postat av: En liten-Jesper

Älskling... Hehe... visst e det bra.. så avdramatiserande :)

2008-08-05 @ 14:47:30
URL: http://enlyx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0