In the light of night, I see fear obi-wan

Såg precis klart andra avsnittet av en amerikansk krigsserie om Irak-kriget.

En helt okej serie, som kanske kommer ta sig vart det lider.

Just nu ligger jag o lyssnar på en låt som jag ska recensera för Meadow.

En FRA-låt.

Vad tycker vi egentligen om FRA? Jag har fan ingen aning. Skiter i vem som läser vad jag skriver på Internet. Min inställning är att allt man skickar digitalt ska vara tillgängligt för alla.

Kanske med undantaget om finansiella överföringar, som när jag betalar mina räkningar.

FRA är inte mer än en sökmotor för mig.

Kom och försök ta ifrån mig min yttrandefrihet!

//Enlyx

Kommentarer
Postat av: En liten-Little Peaché

Älskling... "FRA är inte mer än en sökmotor för mig". Alltså, det var konstigt uttryckt. FRA straffar människor som är oskyldiga, människor som inte begår brott. Jag vill aldrig bli behandlad som en brottsling när jag är en vanlig hederlig människa. I Sverige funkar lagen som så här "Oskydlig till motsatsen bevisad". FRA-lagen gör motsatsen. Alla är skyldiga till motsatsen bevisad och det kanm ha en fruktansvärd utgång.



Mvh Little Peaché

2008-07-22 @ 08:56:20
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: En liten-Jesper

Älskling... Nope.. det är att dra på full växel.. FRA betyder att staten, liksom Google, grupperar användardata av olika karaktär. Skillnaden är att staten grupperar i två fack, Google i en hel massa fler... ALLT du gör på Internet är redan tillgängligt för vem som helst.. Sen har staten valt att gruppera datan.. Det enda jag vänder mig emot är kostnaden för kalaset.. möjligtvis även nyttan... domstolar kommer finnas kvar även efter nya FRA införs.. Det är klart att jag tycker liknelserna med Orwelianska samhällen är lite skrämmande... men den verkligheten lever vi i oavsett FRA-lagen eller inte.. Det finns viktigare politiska frågor, såsom att svenska staten idag accepterar folkmord på flera platser i världen utan att säga någonting... Läs boken Seven habits of highly effective people.. "jag är fri oavsett vad andra gör mot mig.." n that's what I believe... men jag respekterar dig fullt ut för din åsikt.. just so that no misunderstanding is in place :)

2008-07-22 @ 09:45:48
URL: http://enlyx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0