Insomniac, sen middag, Steve Earle

Det är inte ofta som jag släcker mina ögon innan klockan är två på natten. Insomniac grejjen har jag nog ärvt från min far. Han var likadan. Älskade att jobba och älskade att vara vaken. Jag tror det är tiden precis innan jag somnar som gör att jag vill fortsätta vara vaken. Det är som om kroppen och viljan inte hänger med varandra.

Men lilleman sov ju på en bänk - snälla kompis dänk.. sa Gonza...

Jag å andra sidan sover inte alls.



Det var ungefär som en gång när jag var liten och bestämde mig för att det faktiskt gick fortare att springa till platser än att gå.

Så då sprang jag istället för att gå en lång tid därefter. Oavsett hur svett jag blev.

Nu fungerar det på samma sätt tror jag, fast med sömnen.

Jag sover när jag vill och är vaken när jag inte sover.

Och så musik:




"I am just a pilgrim on this road boys..."


Ain't that a fact...

Kommentarer
Postat av: En liten-EnbarEmelie

Älskling... Läskigt likt, faktiskt. Drog också samma slutsats i unga år. Eftersom jag snarare är tidsidiot än tidsoptimist fick jag springa i korridorerna för att hinna i tid. Till slut fick lärarna nog och "tog ett snack med mig".



(Att jag helst inte sover alls och börjar fundera på att köpa en utfällbar säng till jobbet behöver jag väl inte ens nämna)



2008-07-23 @ 00:05:16
URL: http://enbartemelie.blogg.se/
Postat av: En liten-linalainen

Älskling... Jag sover sjukt bra nu for tiden

2008-07-24 @ 00:19:32
URL: http://liinalainen.blogspot.com/
Postat av: En liten-Ivona Tinkle

Älskling... Steve är en gud. Jag är oändligt tacksam för att han så ofta turnerar på mindre ställen (2-300 pers i publiken) så att man verkligen kan stå allra längst fram och titta uppför hans skjorta om man nu skulle vilja det (inget att rekommendera dock).

2008-08-14 @ 16:13:32
URL: http://www.ingentingatt.se/wp/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0