Nysnön är vacker

Det har snöat här idag för första gången på flera dagar.

Det riktigt knastrar under fötterna där jag vankar fram och tillbaka utanför bageriet. En bil med en man som pratar i telefon passerar. Sen blir det tyst igen. Bara jag och skenet från den sedan länge flimrande gatlampan gör sällskap i tidsfördrivets kalla Stockholm.



En lampa tänds där inne bakom de stålinramade glasmontrarna. Dörren står på glänt in till ugnsrummet. Doften av nybakad, ljummen formfranska ålar sig längst med mina ben till min näsa från brevinkastet på den i somras nybetsade butiksporten.

Jag vaggar lite snabbare. Jag fryser nu. Klockan är snart sex. Tiden då fröken Egalia vanligtvis öppnar för dagen.

Jag fryser nu.

//Enlyx

Kommentarer
Postat av: En liten-Mathilda

Älskling... jag har ett tillsammans med min goda vän A tror jag.

men vi har inte riktigt bestämt reglerna än.

det är svårt.

och jobbigt.



men det går.

det ska gå.

2008-07-28 @ 20:07:51
URL: http://dalberg.webblogg.se/
Postat av: En liten-linalainen

Älskling... Vad har jag missat

2008-07-29 @ 20:54:19
URL: http://liinalainen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0